The scope of methodology transformation for human development management determining an increase in business effectiveness of investments in training projects
DOI:
https://doi.org/10.29015/cerem.323Słowa kluczowe:
training policy, training effectiveness, training assessmentAbstrakt
Aim: The aim is to show market indications with respect to how to alter training investment management so that to improve the impact of training on the organization’s performance. The topic is important because the effectiveness of business practice in training processes in Polish organizations continues to be poor due to the lack of benchmarks in the form of good practices or research.
Design / Research methods: The paper cites research findings which illustrate the existing practice of training management in Polish companies, as well as studies allowing for identification of the key indications for changes. The research methods employed in the findings cited belong to the category of pragmatic methods drawing on quantitative data gathered based on a questionnaire and quantitative and qualitative data gathered on the basis of an interview. The data stemming from the research cited are obtained through a subjective interpretation of the existing processes and phenomena.
Conclusions / findings: TDI Study shows that the following are the weakest link in training processes. The area of evaluation from the perspective of assessing how the training affects the firm’s performance. The area of managers’ commitment during the stage of applying competences on the job. The study of Indications for Training Process Transformation shows that the crucial change for an organization in the context of improving business effectiveness of training is to shift the focus of the analysis of needs from being centered solely on the competence gap towards identifying potential impact of training on business performance. The most realistic change involves introducing tools designed for managing the implementation phase and building awareness among participants that training is not merely an element of knowledge acquirement but an obligation to change behaviors with this change yielding business advantages for the company.
Bibliografia
Bersin J., Geller J., Wakefield N., Walsh B. (2016), Global Human Capital Trends 2016. The new organization: different by design, Deloitte University Press, https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Documents/HumanCapital/gx-dup-global-human-capital-trends-2016.pdf [07.12.2018].
Kirkpatrick D.L. (2001), Ocena efektywności szkoleń. Cztery poziomy oceny efektywności szkoleń, Studio EMKA, Warszawa.
Kopijer P. (2011), Kompendium zarządzania szkoleniami. Praktyczny przewodnik po inwestycjach w rentowność kapitału kompetencyjnego, Wydawnictwo SWPS Academica, Warszawa.
Kopijer P. (2013), Biznesowy wymiar szkoleń. Efektywność polityki rozwojowej w polskich organizacjach, „Personel i Zarządzanie”, no. 1, pp. 86-88.
Kopijer P., Ziaja M., Tadrała D., Burzyńska K. (2016), Raport rynkowy 2015. Ogólnopolskie Badanie Benchmarków Efektywności Polityki Szkoleniowej, Wydawnictwo PSTD, Warszawa.
Phillips J.J. (2010), ROI, czyli zwrot z inwestycji w szkolenia i rozwój kadr, Wydawnictwo SWPS Academica, Warszawa.
Rae L. (2001), Planowanie i projektowanie szkoleń, Dom Wydawniczy ABC – Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Pobrania
Pliki dodatkowe
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Autor przenosi nieodpłatnie na Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu , bez ograniczeń terytorialnych, majątkowe prawa autorskie do tego utworu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych ( Dz.U. 1994, Nr 24, poz. 83 ze zm. )na zasadzie wyłączności, tj. prawo do:
a) wyłącznego używania i wykorzystania utworu w dowolnej działalności przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu, w szczególności w działalność Biblioteki Cyfrowej uruchomionej przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu
b) wytwarzania, utrwalania i zwielokrotniania egzemplarzy utworów wszelkimi technikami, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, w szczególności ich zwielokrotniania poprzez dokonywanie zapisów na płytach typu CD,
c) zamieszczenia wybranych fragmentów utworu w celach promocyjnych w publikacjach, materiałach promocyjnych, w sieci Internet oraz sieciach wewnętrznych typu Intranet Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu,
d) wprowadzania utworu do pamięci komputera Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu,
e) kopiowania i powielania utworu w technologiach fotomechanicznych lub innych znanych w dniu zawarcia umowy (fotokopie, kserokopie itp.),
f) przetworzenia dzieła na formę elektroniczną i nieograniczonego rozpowszechniania w sieci Internet.