Internet jako źródło informacji e-konsumentów o ofercie handlowej i usługowej przedsiębiorstw
DOI:
https://doi.org/10.29015/cerem.145Słowa kluczowe:
Internet, e-konsument, e-handel, e-usługiAbstrakt
Internet w XXI wieku to dla e-konsumentów nie tylko miejsce dokonywania zakupów, ale także doskonałe źródło informacji. Informacje w Internecie o ofercie handloweji usługowej umieszczają producenci/usługodawcy, pośrednicy, jak również sami konsumenci. Celem artykułu jest przedstawienie wybranych elementów zachowań informacyjnych
e-konsumentów. W artykule przedstawiono wyniki badań wtórnych oraz badań bezpośrednich. Badania pierwotne zostały zrealizowane w ramach dwóch projektów badawczych: Polski e-konsument. Typologia, zachowania oraz Rynek e-usług w Polsce – funkcjonowanie i kierunki rozwoju.
Bibliografia
Jaciow M., Wolny R. (2011), Polski e-konsument. Typologia, zachowania, Gliwice, Onepress.
Mącik R. (2013), Technologie informacyjne i komunikacyjne jako moderator procesów podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów, Lublin, UMCS.
Ministerstwo Gospodarki (2008), Program działań na rzecz wspierania elektronicznego handlu i usług na lata 2009-2010, www.mg.gov.pl.
Raport e-Handel Polska 2012, www.sklepy24.pl.
GUS, Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2009-2013, (www.stat.gov.pl).
Wolny R. (2013), Rynek e-usług w Polsce – funkcjonowanie i kierunki rozwoju, Katowice, UE.
GUS, Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych w latach 2005-2014, www.stat.gov.pl.
Pobrania
Numer
Dział
Licencja
Autor przenosi nieodpłatnie na Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu , bez ograniczeń terytorialnych, majątkowe prawa autorskie do tego utworu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych ( Dz.U. 1994, Nr 24, poz. 83 ze zm. )na zasadzie wyłączności, tj. prawo do:
a) wyłącznego używania i wykorzystania utworu w dowolnej działalności przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu, w szczególności w działalność Biblioteki Cyfrowej uruchomionej przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu
b) wytwarzania, utrwalania i zwielokrotniania egzemplarzy utworów wszelkimi technikami, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, w szczególności ich zwielokrotniania poprzez dokonywanie zapisów na płytach typu CD,
c) zamieszczenia wybranych fragmentów utworu w celach promocyjnych w publikacjach, materiałach promocyjnych, w sieci Internet oraz sieciach wewnętrznych typu Intranet Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu,
d) wprowadzania utworu do pamięci komputera Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu,
e) kopiowania i powielania utworu w technologiach fotomechanicznych lub innych znanych w dniu zawarcia umowy (fotokopie, kserokopie itp.),
f) przetworzenia dzieła na formę elektroniczną i nieograniczonego rozpowszechniania w sieci Internet.