Internet jako źródło informacji e-konsumentów o ofercie handlowej i usługowej przedsiębiorstw

Autor

  • Robert Wolny Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

DOI:

https://doi.org/10.29015/cerem.145

Słowa kluczowe:

Internet, e-konsument, e-handel, e-usługi

Abstrakt

Internet w XXI wieku to dla e-konsumentów nie tylko miejsce dokonywania zakupów, ale także doskonałe źródło informacji. Informacje w Internecie o ofercie handlowej
i usługowej umieszczają producenci/usługodawcy, pośrednicy, jak również sami konsumenci. Celem artykułu jest przedstawienie wybranych elementów zachowań informacyjnych
e-konsumentów. W artykule przedstawiono wyniki badań wtórnych oraz badań bezpośrednich. Badania pierwotne zostały zrealizowane w ramach dwóch projektów badawczych: Polski e-konsument. Typologia, zachowania oraz Rynek e-usług w Polsce – funkcjonowanie i kierunki rozwoju.

Bibliografia

Jaciow M., Wolny R. (2011), Polski e-konsument. Typologia, zachowania, Gliwice, Onepress.

Mącik R. (2013), Technologie informacyjne i komunikacyjne jako moderator procesów podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów, Lublin, UMCS.

Ministerstwo Gospodarki (2008), Program działań na rzecz wspierania elektronicznego handlu i usług na lata 2009-2010, www.mg.gov.pl.

Raport e-Handel Polska 2012, www.sklepy24.pl.

GUS, Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2009-2013, (www.stat.gov.pl).

Wolny R. (2013), Rynek e-usług w Polsce – funkcjonowanie i kierunki rozwoju, Katowice, UE.

GUS, Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych w latach 2005-2014, www.stat.gov.pl.

Pobrania

Numer

Dział

Artykuły