Internet as a source of information for e-consumers about commercial offers and services

Authors

  • Robert Wolny Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

DOI:

https://doi.org/10.29015/cerem.145

Keywords:

Internet, e-consumer, e-commerce, e-services

Abstract

Internet in 21ST century for e-consumer is not only a place of shopping, but also an excellent source of information. Information about commercial and service supply producers/service providers, dealers, as well as consumers themselves. The aim of article is to present the selected elements of information behaviour of e-consumers. The article presents the results of desk research and field research. The field research was carried out in the framework of two research projects: Polish e-consumer. Typology, behaviour and E-services market in Poland - functioning and development directions.

References

Jaciow M., Wolny R. (2011), Polski e-konsument. Typologia, zachowania, Gliwice, Onepress.

Mącik R. (2013), Technologie informacyjne i komunikacyjne jako moderator procesów podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów, Lublin, UMCS.

Ministerstwo Gospodarki (2008), Program działań na rzecz wspierania elektronicznego handlu i usług na lata 2009-2010, www.mg.gov.pl.

Raport e-Handel Polska 2012, www.sklepy24.pl.

GUS, Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2009-2013, (www.stat.gov.pl).

Wolny R. (2013), Rynek e-usług w Polsce – funkcjonowanie i kierunki rozwoju, Katowice, UE.

GUS, Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych w latach 2005-2014, www.stat.gov.pl.

Issue

Section

Articles