Nowe ujęcie marketingowego modelu produktu
DOI:
https://doi.org/10.29015/cerem.159Słowa kluczowe:
marketing, wartość dla klienta, produkt, model produktuAbstrakt
Celem opracowania jest krytyczna analiza modelu 5 poziomów produktu Ph. Kotlera oraz przedstawienie własnego, nowego ujęcia tego modelu. Wady modelu Kotlera niweluje koncepcja 4 grup składników, które, reprezentowane w konkretnym produkcie na różnych poziomach, tworzą jego wartość dla klienta. Zastosowano metodę analizy krytycznej, a wynikiem jest nowy model, który ma m.in. takie zalety, że daje się zastosować w praktyce oraz daje podstawy do mierzenia wartości poszczególnych grup składników.
Słowa kluczowe
marketing, wartość dla klienta, produkt, model produktu
Bibliografia
Armstrong G., Kotler Ph., Saunders J., Wong V. (2001), Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa.
Kotler Ph., (1994), Marketing, Gebethner&Spółka, Warszawa.
Kotler Ph., Lee N. (2008), Marketing w sektorze publicznym, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne Sp. z o.o., Warszawa.
Mazur J., (2010), Przeszłość i przyszłość marketingu, w: Zeszyty Naukowe SGH 2010, International Journal of Management and Economics, s.19-42.
Peppers D, Rogers M. (2002), Interaktywny menedżer, Emka, Warszawa
Doyle P. (2003), Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa
Otto J. (2004), Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa
Payne A. (1997), Marketing usług, PWE
Porter M.E. (1992) , Strategia konkurencji, PWE, Warszawa.
Porter M.E. (2001) , Porter o konkurencji, PWE, Warszawa.
Rogoziński K. (1998), Nowy marketing usług, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
Rogoziński K. (2010), Nowy marketing usług, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16039145,W_Indiach_po_prawie_60_latach_wstrzymano_produkcje.html dostęp dnia 27.07.2014
http://moto.onet.pl/najdrozszy-mclaren-na-swiecie/ng4lj dostęp dnia 28.05.2014
Pobrania
Pliki dodatkowe
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Autor przenosi nieodpłatnie na Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu , bez ograniczeń terytorialnych, majątkowe prawa autorskie do tego utworu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych ( Dz.U. 1994, Nr 24, poz. 83 ze zm. )na zasadzie wyłączności, tj. prawo do:
a) wyłącznego używania i wykorzystania utworu w dowolnej działalności przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu, w szczególności w działalność Biblioteki Cyfrowej uruchomionej przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu
b) wytwarzania, utrwalania i zwielokrotniania egzemplarzy utworów wszelkimi technikami, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, w szczególności ich zwielokrotniania poprzez dokonywanie zapisów na płytach typu CD,
c) zamieszczenia wybranych fragmentów utworu w celach promocyjnych w publikacjach, materiałach promocyjnych, w sieci Internet oraz sieciach wewnętrznych typu Intranet Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu,
d) wprowadzania utworu do pamięci komputera Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu,
e) kopiowania i powielania utworu w technologiach fotomechanicznych lub innych znanych w dniu zawarcia umowy (fotokopie, kserokopie itp.),
f) przetworzenia dzieła na formę elektroniczną i nieograniczonego rozpowszechniania w sieci Internet.