Nowe ujęcie marketingowego modelu produktu

Autor

  • Grzegorz Cieloch Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

DOI:

https://doi.org/10.29015/cerem.159

Słowa kluczowe:

marketing, wartość dla klienta, produkt, model produktu

Abstrakt

Celem opracowania jest krytyczna analiza modelu 5 poziomów produktu Ph. Kotlera oraz przedstawienie własnego, nowego ujęcia tego modelu. Wady modelu Kotlera niweluje koncepcja 4 grup składników, które, reprezentowane w konkretnym produkcie na różnych poziomach, tworzą jego wartość dla klienta. Zastosowano metodę analizy krytycznej, a wynikiem jest nowy model, który ma m.in. takie zalety, że daje się zastosować w praktyce oraz daje podstawy do mierzenia wartości poszczególnych grup składników.

Słowa kluczowe

marketing, wartość dla klienta, produkt, model produktu

Biogram autora

Grzegorz Cieloch - Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

dr nauk ekonomicznych MBA w Nottingham Trent University obecnie praktyk

Bibliografia

Armstrong G., Kotler Ph., Saunders J., Wong V. (2001), Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa.

Kotler Ph., (1994), Marketing, Gebethner&Spółka, Warszawa.

Kotler Ph., Lee N. (2008), Marketing w sektorze publicznym, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne Sp. z o.o., Warszawa.

Mazur J., (2010), Przeszłość i przyszłość marketingu, w: Zeszyty Naukowe SGH 2010, International Journal of Management and Economics, s.19-42.

Peppers D, Rogers M. (2002), Interaktywny menedżer, Emka, Warszawa

Doyle P. (2003), Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa

Otto J. (2004), Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa

Payne A. (1997), Marketing usług, PWE

Porter M.E. (1992) , Strategia konkurencji, PWE, Warszawa.

Porter M.E. (2001) , Porter o konkurencji, PWE, Warszawa.

Rogoziński K. (1998), Nowy marketing usług, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.

Rogoziński K. (2010), Nowy marketing usług, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16039145,W_Indiach_po_prawie_60_latach_wstrzymano_produkcje.html dostęp dnia 27.07.2014

http://moto.onet.pl/najdrozszy-mclaren-na-swiecie/ng4lj dostęp dnia 28.05.2014

Pobrania

Opublikowane

2015-12-29

Numer

Dział

Artykuły