Polskie marki modowe w świadomości młodych konsumentów

Autor

  • Barbara Mróz-Gorgoń Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

DOI:

https://doi.org/10.29015/cerem.149

Słowa kluczowe:

moda, przemysł odzieżowy, wizerunek marki, świadomość marki, strategia

Abstrakt

Zmiana ustroju w Polsce oraz pogłębiający się coraz szybciej, szczególnie za sprawą Internetu i mediów społecznościowych, rozwój globalizacji na całym świecie spowodował zmiany w zachowaniu nabywców, zarówno na rynku dóbr luksusowych (haute couture), jak i dóbr masowej konsumpcji (prêt-à-porter) w Polsce.

Celem artykułu jest przybliżenie struktury i rozwoju rynku odzieżowego w Polsce oraz postrzegania polskich marek modowych przez młodych konsumentów.

Wnioski zawarte w artykule sformułowano na podstawie studiów literatury przedmiotu, jak i badań własnych o charakterze pierwotnym.

Bibliografia

Blackman C. (2013), 100 lat mody, Warszawa, Wydawnictwo ARKADY.

Kall J. (2001), Silna marka. Istota i kreowanie, Warszawa 2001, PWE.

Kasprzycki-Rosikonia J., Piątkowski J. (red.) (2013), Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek, Gliwice, HELION.

Taylor D. (2010), Wizja marki. Jak zachęcić pracowników do wpływania na rozwój firmy, Warszawa, Oficyna a Wolters Kluwer business.

Urbanek G., Kosińska K. (red.) (2002), Zarządzanie marką, Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Zboralski M. (2000), Nazwy firm i produktów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000.

Pobrania

Numer

Dział

Artykuły