Kreowanie przestrzeni mieszkalnej w gospodarstwach domowych na tle nowych trendów w konsumpcji

Autor

  • Wanda Patrzałek Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

DOI:

https://doi.org/10.29015/cerem.148

Słowa kluczowe:

gospodarstwo domowe, przestrzeń mieszkalna, wzory w konsumpcji, funkcje mieszkania

Abstrakt

Celem artykułu jest analiza wpływu nowych trendów w dziedzinie konsumpcji, takich jak: ekologizacja konsumpcji, indywidualizacja, domocentryzm, tradycjonalizacja czy globalizacja konsumpcji na sposoby aranżacji przestrzeni mieszkalnej.  Egzemplifikację rozważań stanowić będą badania pod kierunkiem autorki, opracowania dotyczące wrocławskich gospodarstw domowych, których członkowie w ciągu ostatniego roku przeprowadzili się do nowego mieszkania lub domu. Badania zostały przeprowadzone w 2013 roku na próbie 150 jednostek badawczych za pomocą kwestionariusza ankiety.

Bibliografia

Łukasiewicz P., Siciński A. (red.) (1992), Dom we współczesnej Polsce: szkice, Wrocław, Wiedza o Kulturze.

Giddens A. (2001), Stanowienie społeczeństwa: zarys teorii strukturacji, Poznań, Wydawnictwo Zysk i S-ka.

Hall E.T. (2009), Ukryty wymiar, Warszawa, Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza.

Jacyno M. (2007), Mieszkanie i moralna architektura kultury indywidualizmu, [w]: Co znaczy mieszkać. Szkice Antropologiczne, Warszawa, Wydawnictwo Trio.

Kieżel E. (red.) (2010), Konsument i jego zachowania na rynku europejskim, Warszawa, PWE.

Patrzałek W. (red.) (2004), Kulturowe determinanty zachowań konsumenckich, Wrocław, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.

Rancew-Sikra D. (2007), Dom estetyczny jako dom indywidualny, [w]: Co znaczy mieszkać, Szkice antropologiczne, Wydawnictwo Trio, Warszawa 2007.

Pobrania

Numer

Dział

Artykuły