Postrzeganie wartości wykształcenia zawodowego w świetle badań

Autor

  • Magdalena Walczak Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

DOI:

https://doi.org/10.29015/cerem.147

Słowa kluczowe:

wykształcenie zawodowe, wartość wykształcenia, bezrobocie wśród absolwentów

Abstrakt

W artykule na podstawie badań obcych i własnych przedstawione zostaną wnioski na temat postrzegania przez studentów uczelni ekonomicznej wyższego wykształcenia zawodowego. Zaprezentowane wyniki zostaną porównane z obserwacjami z rynku brytyjskiego i amerykańskiego. Dodatkowo przedstawione zostaną obserwacje autorki poczynione podczas wizyty studyjnej dotyczącej współpracy między szkołami i przedsiębiorstwami w Holandii.

Bibliografia

Górniak J. (2003) (red.), Kompetencje Polaków a potrzeby polskiej gospodarki – raport podsumowujący IV edycję badań BKL z 2013 r., PARP, dostępne w Internecie: http://bkl.parp.gov.pl/raporty-iv-edycja-badan, 20. 04. 2014.

Grzejszczak R. (2012), Szkolnictwo wyższe w Polsce a rynek pracy, „Zarządzanie i finanse”, nr 1, cz. 2. vol. 10.

Kandiko C. B., Mawer M. (2013), Student Expectations and Perceptions of Higher Education, London, King’s Learning Institute.

Dawid-Sawicka M. (2013), Wartość wykształcenia wyższego – co jest faktem a co utartym sloganem, „Personel Plus” 12.

Badanie Aktywności Ekonomicznej Ludności (2014), dostępne w Internecie: http://www.stat.gov.pl/gus/praca_wynagrodzenia_PLK_HTML.htm, dostęp: 10.04.2014 r.

Bilans Kapitału Ludzkiego (2014), http://bkl.parp.gov.pl/, 20.04.2014 r.

The Bentley University Preparedness Study (2013), https://www.bentley.edu/files/prepared/1.29.2013_BentleyU_Whitepaper_Shareable.pdf, 20.04.2014 r.

AQQ (2014), http://www.qaa.ac.uk/Pages/default.aspx, 22.04.2014

Nowy program edukacyjny na lata 2014-2020 http://sv.org.pl/o_programie,

Pobrania

Numer

Dział

Artykuły