Marka i misja firmy w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu

Autor

  • Mateusz Rak Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

DOI:

https://doi.org/10.29015/cerem.143

Słowa kluczowe:

CSR, Corporate Social Responsibility, marka

Abstrakt

W prezentowanym artykule znajduje się analiza banków pod kątem przejawów koncepcji odpowiedzialności społecznej przedstawionej w ich markach. Banki zostały przeanalizowane, ponieważ są grupą przedsiębiorstw aktywnych w działaniach prospołecznych oraz społeczeństwo wymaga od banków zachowań odpowiedzialnych.

Celem artykułu jest próba znalezienia odpowiedzi na pytanie, czy i w jakim zakresie przyjęcie przez firmę koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu ma wpływ na budowanie tożsamości marki i wzrost jej wartości dla klienta.

Bibliografia

„The A-Z of Corporate social responsibility” W. Visser, D. Matten, M. Pohl, N. Tolhurst 2010

Baran G. (2006): Corporate Social Responsibility and Philanthropy III Sector” no 6 summer 2006

Carroll A.B., BucholtA.K. (2003) z: Business and Society. Ethics and Stakeholder Management . Thomson Learning, South-Western College

Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions 2001

David S. Walter, Roman Lanis (2009): Corporate Social responsibility (CSR) Disclosure of Advertising Agencies.” Journal of Advertising” vol.38 no 1 Spring 2009

Kall J. (2001)Strong Brand. The Essence and Creation, PWE Warsaw 2001

Kapferer J.N (2004), The New Strategic Brand Management, Kogan Page, London 2004

Marketing – Key Notions and Practical Applications. Red Lechosław Grabarski, Warsaw 2011

Marketing- Customer Satisfaction and Enterprise Development. Henryk Mruk Warsaw 2012

Numer

Dział

Artykuły