Deklarowane wartości w opinii przedstawicieli wybranych pokoleń
DOI:
https://doi.org/10.29015/cerem.141Słowa kluczowe:
baby boomers, silver tsunami, pokolenie X, pokolenie Y, pokolenie Z, pokolenie L, pokolenie C, generacja, wartości życioweAbstrakt
Artykuł prezentuje typologię wybranych pokoleń według cech demograficznych i behawioralnych. Celem artykułu jest zaprezentowanie różnic dotyczących deklarowanych wartości przez przedstawicieli pokolenia X i Y – zestawienie podobieństw i różnic w odniesieniu do tego, co jest zdaniem tych osób ważne w życiu. Ponadto artykuł prezentuje wartości deklarowane prze pokolenie L oraz pokolenie C. Artykuł odwołuje się do wyników badań pierwotnych.Bibliografia
Bergh J. van den, Behrer M. (2012), Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?, Warszawa, Samo Sedno.
Borawska-Kalbarczyk K. (2013), „Pokolenie C” w roli studentów – uczenie się w pułapce klikania?, Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe „Człowiek - Media - Edukacja”, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
grail research 2011, Consumers of Tomorrow, Insights and Observations about Generation Z.
Diepstraten I., Ester P., Vinkenc H. (1999), Talkin’ ’Bout My Generation: Ego and Alter Images of Generations in the Netherlands, “The Netherlands’ Journal of Social Sciences”, Volume 35, nr 2, p. 91-109.
Friedrich R., Peterson M., Koster A., Blum S. (2010), The Rise of Generation C Implications for the World of 2020, Booz & Company.
Moroz M. (2012), Pokolenie Y a interakcja z marką na profilu firmowym (Fan Page’u) w świetle badań empirycznych, „Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą”, Bydgoszcz.
Schawbel D. (2012), Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki, Helion.
Marshall G. (red.) (2005), Słownik socjologii i nauk społecznych, Warszawa, PWN.
Smolbik-Jęczmień A. (2013), Rozwój kariery zawodowej przedstawicieli pokolenia X i Y w warunkach gospodarki opartej na wiedzy, „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy”, Uniwersytet Rzeszowski, nr 36.
Sytek J. (2013), Wiek w projekcie, czyli różnice pokoleniowe w zarządzaniu projektami, DTI Polska.
Traditionalists, Baby Boomers, Generation X, Generation Y (and Generation Z) Working Together, Nowy Jork, United Nations Joint Staff Pension Fund, dostęp: 29.07.2014.
Centrum Badania Opinii Społecznej (2013), Wartości i normy, Warszawa.
Wawer M. (2013), Edukacja pracowników pokolenia Y – nowe potrzeby i rozwiązania, „Edukacja – Technika – Informatyka”, Uniwersytet Rzeszowski.
Gazetapraca.pl 2012, Być czy mieć – pokolenie internautów a praca.
Garnitur kontra klapki, czyli pokolenia X i Y w pracy, http://praca.interia.pl/news-garnitur-kontra-klapki-czyli-pokolenia-x-i-y-w-pracy,nId,976923 dostęp: 23.04.2014.
Hatalska N. b, Generacja L, http://hatalska.com/2011/12/09/generacja-l-infografika/ dostęp: 29.07.2014.
Hatalska N. c, Lanserzy alternatywni, Beauty Queens i in. – „Pokolenie Show Off”, http://hatalska.com/2014/01/08/pokolenie-show-off/ dostęp: 23.04.2014.
Hatalska N. a, Polak A., Generacje C i L, cyfrowi imigranci i tubylcy – o współczesnych e-konsumentach, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/generacje-c-i-l-cyfrowi-imigranci-i-tubylcy-o-wspolczesnych-e-konsumentach# dostęp: 23.04.2014.
Kopeć M., Pokolenie X i Y. Dwa różne światy – jedna drużyna, Treco, http://www.treco.pl/wiedza/artykuly-szczegoly/id/836/page/53/pokolenie-x-i-y-dwa-rozne-swiaty-jedna-druzyna/ dostęp: 23.04.2014.
Lekki M., 3 powody, dla których Pokolenie Y może nie znaleźć pracy, http://www.bankier.pl/wiadomosc/3-powody-dla-ktorych-Pokolenie-Y-moze-nie-znalezc-pracy-3068157.html dostęp 23.04.2014.
Lemański A., Segmentacja klientów według generacji: X, Y, Z oraz baby boomers, http://mensis.pl/podstawy/analityka-webowa/segmentacja-klientow-wedlug-generacji-x-y-z-oraz-baby-boomers/ dostęp: 29.07.2014.
Maciejewicz P., Dwudziesto- i trzydziestoparolatki na garnuszku rodziców, „Gazeta Wyborcza” z dn. 08.02.2014.
Pobrania
Numer
Dział
Licencja
Autor przenosi nieodpłatnie na Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu , bez ograniczeń terytorialnych, majątkowe prawa autorskie do tego utworu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych ( Dz.U. 1994, Nr 24, poz. 83 ze zm. )na zasadzie wyłączności, tj. prawo do:
a) wyłącznego używania i wykorzystania utworu w dowolnej działalności przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu, w szczególności w działalność Biblioteki Cyfrowej uruchomionej przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu
b) wytwarzania, utrwalania i zwielokrotniania egzemplarzy utworów wszelkimi technikami, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, w szczególności ich zwielokrotniania poprzez dokonywanie zapisów na płytach typu CD,
c) zamieszczenia wybranych fragmentów utworu w celach promocyjnych w publikacjach, materiałach promocyjnych, w sieci Internet oraz sieciach wewnętrznych typu Intranet Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu,
d) wprowadzania utworu do pamięci komputera Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu,
e) kopiowania i powielania utworu w technologiach fotomechanicznych lub innych znanych w dniu zawarcia umowy (fotokopie, kserokopie itp.),
f) przetworzenia dzieła na formę elektroniczną i nieograniczonego rozpowszechniania w sieci Internet.