Uwarunkowania zachowań nabywczych e-konsumenta w wielowymiarowej rzeczywistości
DOI:
https://doi.org/10.29015/cerem.139Słowa kluczowe:
klient, e-konsument, Internet, handel, proces zakupowy, środowisko gospodarczeAbstrakt
Współczesny klient – e-konsument funkcjonuje w wielowymiarowym świecie, gdzie realna rzeczywistość przeplata się z wirtualnym obszarem funkcjonowania. Utrzymanie prawidłowych relacji między przedsiębiorstwem a jego klientami jest uzależnione od tego, w jakim stopniu obie strony znają siebie nawzajem. Dla przedsiębiorstw ważne jest zwłaszcza poznanie uwarunkowań, które wpływają na zachowania nowego klienta – e-konsumenta. Funkcjonujące w określonym środowisku jednostki ludzkie nieustanie wchodzą z nim w interakcje. W artykule dokonano prezentacji wyników badań własnych, przedstawienia charakterystyki profilu oraz zachowań klienta e-konsumenta. Prezentowany materiał badawczy odnosi się do uwarunkowań stymulujących proces zakupów dóbr codziennego użytku w Internecie na przykładzie Polski. Materiał niniejszy może stanowić pomocne narzędzie rekomendacji dla podmiotów handlu detalicznego, które wykorzystują bądź w przyszłości zamierzają wykorzystywać kanał online. Poznanie uwarunkowań wpływających na zachowania nabywcze klientów e-konsumentów funkcjonujących w wielowymiarowej rzeczywistości może stanowić istotną pomoc w procesach relacji komunikacyjno-transakcyjno-społecznych pomiędzy uczestnikami gry rynkowej.Bibliografia
Cichoń M. i inni (2013), Biblia e-Biznesu, Gliwice, Helion.
Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Wódkowski A. (2009), E-usługi a społeczeństwo informacyjne, Warszawa, Difin.
Grossmann G.M., Helpman W. (1995), Technology and Trade. „Discussion papers”, no 1134, London.
Jaciow M., Wolny R. (2011), Polski e-konsument. Typologia, zachowania, Gliwice, Helion.
Jaciow M., Wolny R., Stolecka Makowska A. (2013), E-konsument w Europie. Komparatywna analiza zachowań, Gliwice, Helion.
Lukas H.C. (1998), Information Systems Concepts for Management, Nowy Jork, McGraw-Hill Book Company.
Mazurkiewicz P., Codzienne zakupy w sieci, „Rzeczpospolita” z dnia 14.09.2012.
Wakelin K., Trade and Innovation. Cheltenham, Northampton, E. Elgar.
Pobrania
Numer
Dział
Licencja
Autor przenosi nieodpłatnie na Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu , bez ograniczeń terytorialnych, majątkowe prawa autorskie do tego utworu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych ( Dz.U. 1994, Nr 24, poz. 83 ze zm. )na zasadzie wyłączności, tj. prawo do:
a) wyłącznego używania i wykorzystania utworu w dowolnej działalności przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu, w szczególności w działalność Biblioteki Cyfrowej uruchomionej przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu
b) wytwarzania, utrwalania i zwielokrotniania egzemplarzy utworów wszelkimi technikami, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, w szczególności ich zwielokrotniania poprzez dokonywanie zapisów na płytach typu CD,
c) zamieszczenia wybranych fragmentów utworu w celach promocyjnych w publikacjach, materiałach promocyjnych, w sieci Internet oraz sieciach wewnętrznych typu Intranet Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu,
d) wprowadzania utworu do pamięci komputera Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu,
e) kopiowania i powielania utworu w technologiach fotomechanicznych lub innych znanych w dniu zawarcia umowy (fotokopie, kserokopie itp.),
f) przetworzenia dzieła na formę elektroniczną i nieograniczonego rozpowszechniania w sieci Internet.