Declared values in the opinion of different generations
DOI:
https://doi.org/10.29015/cerem.141Keywords:
Baby Boomers, Silver tsunami, generation X, generation Y, generation Z, generation L, generation C, generation, valuesAbstract
The article presents definitions of different generations making use of demographical and behavioral criteria. The main goal of article is to present the opinion of different generations about life values. The article presents opinion of generation X and Y but also of generation L and C. The article introduces the results of primary research.References
Bergh J. van den, Behrer M. (2012), Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?, Warszawa, Samo Sedno.
Borawska-Kalbarczyk K. (2013), „Pokolenie C” w roli studentów – uczenie się w pułapce klikania?, Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe „Człowiek - Media - Edukacja”, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
grail research 2011, Consumers of Tomorrow, Insights and Observations about Generation Z.
Diepstraten I., Ester P., Vinkenc H. (1999), Talkin’ ’Bout My Generation: Ego and Alter Images of Generations in the Netherlands, “The Netherlands’ Journal of Social Sciences”, Volume 35, nr 2, p. 91-109.
Friedrich R., Peterson M., Koster A., Blum S. (2010), The Rise of Generation C Implications for the World of 2020, Booz & Company.
Moroz M. (2012), Pokolenie Y a interakcja z marką na profilu firmowym (Fan Page’u) w świetle badań empirycznych, „Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą”, Bydgoszcz.
Schawbel D. (2012), Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki, Helion.
Marshall G. (red.) (2005), Słownik socjologii i nauk społecznych, Warszawa, PWN.
Smolbik-Jęczmień A. (2013), Rozwój kariery zawodowej przedstawicieli pokolenia X i Y w warunkach gospodarki opartej na wiedzy, „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy”, Uniwersytet Rzeszowski, nr 36.
Sytek J. (2013), Wiek w projekcie, czyli różnice pokoleniowe w zarządzaniu projektami, DTI Polska.
Traditionalists, Baby Boomers, Generation X, Generation Y (and Generation Z) Working Together, Nowy Jork, United Nations Joint Staff Pension Fund, dostęp: 29.07.2014.
Centrum Badania Opinii Społecznej (2013), Wartości i normy, Warszawa.
Wawer M. (2013), Edukacja pracowników pokolenia Y – nowe potrzeby i rozwiązania, „Edukacja – Technika – Informatyka”, Uniwersytet Rzeszowski.
Gazetapraca.pl 2012, Być czy mieć – pokolenie internautów a praca.
Garnitur kontra klapki, czyli pokolenia X i Y w pracy, http://praca.interia.pl/news-garnitur-kontra-klapki-czyli-pokolenia-x-i-y-w-pracy,nId,976923 dostęp: 23.04.2014.
Hatalska N. b, Generacja L, http://hatalska.com/2011/12/09/generacja-l-infografika/ dostęp: 29.07.2014.
Hatalska N. c, Lanserzy alternatywni, Beauty Queens i in. – „Pokolenie Show Off”, http://hatalska.com/2014/01/08/pokolenie-show-off/ dostęp: 23.04.2014.
Hatalska N. a, Polak A., Generacje C i L, cyfrowi imigranci i tubylcy – o współczesnych e-konsumentach, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/generacje-c-i-l-cyfrowi-imigranci-i-tubylcy-o-wspolczesnych-e-konsumentach# dostęp: 23.04.2014.
Kopeć M., Pokolenie X i Y. Dwa różne światy – jedna drużyna, Treco, http://www.treco.pl/wiedza/artykuly-szczegoly/id/836/page/53/pokolenie-x-i-y-dwa-rozne-swiaty-jedna-druzyna/ dostęp: 23.04.2014.
Lekki M., 3 powody, dla których Pokolenie Y może nie znaleźć pracy, http://www.bankier.pl/wiadomosc/3-powody-dla-ktorych-Pokolenie-Y-moze-nie-znalezc-pracy-3068157.html dostęp 23.04.2014.
Lemański A., Segmentacja klientów według generacji: X, Y, Z oraz baby boomers, http://mensis.pl/podstawy/analityka-webowa/segmentacja-klientow-wedlug-generacji-x-y-z-oraz-baby-boomers/ dostęp: 29.07.2014.
Maciejewicz P., Dwudziesto- i trzydziestoparolatki na garnuszku rodziców, „Gazeta Wyborcza” z dn. 08.02.2014.
Downloads
Issue
Section
License
The aim of CEREM is to make scientific work available in accordance with the principle of open access. The rules mentioned below are important, as they enable CEREM and its publisher, the WSB Merito University in Wroclaw, to distribute the scientific work to a wide public while complying with specific legal requirements, at the same time protecting the rights of the authors.
The author transfers to the WSB Merito University in Wroclaw, free of charge and without territorial limitations, with all proprietary copyrights to the said piece of work in the understanding of the act of 4th February 1994 on copyrights and derivative rights (Journal of Laws of 1994, no. 24, item 83, as amended) on an exclusivity basis, i.e. the rights to:
1. Make the piece of work in question available via the Digital Library established by the WSB Merito University in Wroclaw.
2. Produce, record and reproduce in multiple copies the piece of work using any techniques whatsoever, including printing, reprography, magnetic recording and digital processing, and particularly its reproduction by recording on CDs and similar data carriers,
3. Use fragments of the piece of work for promotional purposes in publications, promotional materials, the Internet and Intranet type networks managed by the WSB Merito University in Wroclaw.
4. Store the piece of work into computer databases managed by the WSB Merito University in Wroclaw.
5. Copy and reproduce the piece of work using photo-mechanic technologies other than those commonly known at the time of the signature hereof (photocopies, Xerox copies etc.),
6. Process the piece of work, transferring it into an electronic form, and distribute it on the Internet without limitations.