Nowe ujęcie marketingowego modelu produktu
DOI:
https://doi.org/10.29015/cerem.159Keywords:
marketing, wartość dla klienta, produkt, model produktuAbstract
Celem opracowania jest krytyczna analiza modelu 5 poziomów produktu Ph. Kotlera oraz przedstawienie własnego, nowego ujęcia tego modelu. Wady modelu Kotlera niweluje koncepcja 4 grup składników, które, reprezentowane w konkretnym produkcie na różnych poziomach, tworzą jego wartość dla klienta. Zastosowano metodę analizy krytycznej, a wynikiem jest nowy model, który ma m.in. takie zalety, że daje się zastosować w praktyce oraz daje podstawy do mierzenia wartości poszczególnych grup składników.
Słowa kluczowe
marketing, wartość dla klienta, produkt, model produktu
References
Armstrong G., Kotler Ph., Saunders J., Wong V. (2001), Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa.
Kotler Ph., (1994), Marketing, Gebethner&Spółka, Warszawa.
Kotler Ph., Lee N. (2008), Marketing w sektorze publicznym, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne Sp. z o.o., Warszawa.
Mazur J., (2010), Przeszłość i przyszłość marketingu, w: Zeszyty Naukowe SGH 2010, International Journal of Management and Economics, s.19-42.
Peppers D, Rogers M. (2002), Interaktywny menedżer, Emka, Warszawa
Doyle P. (2003), Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa
Otto J. (2004), Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa
Payne A. (1997), Marketing usług, PWE
Porter M.E. (1992) , Strategia konkurencji, PWE, Warszawa.
Porter M.E. (2001) , Porter o konkurencji, PWE, Warszawa.
Rogoziński K. (1998), Nowy marketing usług, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
Rogoziński K. (2010), Nowy marketing usług, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16039145,W_Indiach_po_prawie_60_latach_wstrzymano_produkcje.html dostęp dnia 27.07.2014
http://moto.onet.pl/najdrozszy-mclaren-na-swiecie/ng4lj dostęp dnia 28.05.2014
Downloads
Additional Files
Published
Issue
Section
License
The aim of CEREM is to make scientific work available in accordance with the principle of open access. The rules mentioned below are important, as they enable CEREM and its publisher, the WSB Merito University in Wroclaw, to distribute the scientific work to a wide public while complying with specific legal requirements, at the same time protecting the rights of the authors.
The author transfers to the WSB Merito University in Wroclaw, free of charge and without territorial limitations, with all proprietary copyrights to the said piece of work in the understanding of the act of 4th February 1994 on copyrights and derivative rights (Journal of Laws of 1994, no. 24, item 83, as amended) on an exclusivity basis, i.e. the rights to:
1. Make the piece of work in question available via the Digital Library established by the WSB Merito University in Wroclaw.
2. Produce, record and reproduce in multiple copies the piece of work using any techniques whatsoever, including printing, reprography, magnetic recording and digital processing, and particularly its reproduction by recording on CDs and similar data carriers,
3. Use fragments of the piece of work for promotional purposes in publications, promotional materials, the Internet and Intranet type networks managed by the WSB Merito University in Wroclaw.
4. Store the piece of work into computer databases managed by the WSB Merito University in Wroclaw.
5. Copy and reproduce the piece of work using photo-mechanic technologies other than those commonly known at the time of the signature hereof (photocopies, Xerox copies etc.),
6. Process the piece of work, transferring it into an electronic form, and distribute it on the Internet without limitations.