Nowe ujęcie marketingowego modelu produktu

Authors

  • Grzegorz Cieloch Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

DOI:

https://doi.org/10.29015/cerem.159

Keywords:

marketing, wartość dla klienta, produkt, model produktu

Abstract

Celem opracowania jest krytyczna analiza modelu 5 poziomów produktu Ph. Kotlera oraz przedstawienie własnego, nowego ujęcia tego modelu. Wady modelu Kotlera niweluje koncepcja 4 grup składników, które, reprezentowane w konkretnym produkcie na różnych poziomach, tworzą jego wartość dla klienta. Zastosowano metodę analizy krytycznej, a wynikiem jest nowy model, który ma m.in. takie zalety, że daje się zastosować w praktyce oraz daje podstawy do mierzenia wartości poszczególnych grup składników.

Słowa kluczowe

marketing, wartość dla klienta, produkt, model produktu

Author Biography

Grzegorz Cieloch, Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

dr nauk ekonomicznych MBA w Nottingham Trent University obecnie praktyk

References

Armstrong G., Kotler Ph., Saunders J., Wong V. (2001), Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa.

Kotler Ph., (1994), Marketing, Gebethner&Spółka, Warszawa.

Kotler Ph., Lee N. (2008), Marketing w sektorze publicznym, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne Sp. z o.o., Warszawa.

Mazur J., (2010), Przeszłość i przyszłość marketingu, w: Zeszyty Naukowe SGH 2010, International Journal of Management and Economics, s.19-42.

Peppers D, Rogers M. (2002), Interaktywny menedżer, Emka, Warszawa

Doyle P. (2003), Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa

Otto J. (2004), Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa

Payne A. (1997), Marketing usług, PWE

Porter M.E. (1992) , Strategia konkurencji, PWE, Warszawa.

Porter M.E. (2001) , Porter o konkurencji, PWE, Warszawa.

Rogoziński K. (1998), Nowy marketing usług, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.

Rogoziński K. (2010), Nowy marketing usług, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16039145,W_Indiach_po_prawie_60_latach_wstrzymano_produkcje.html dostęp dnia 27.07.2014

http://moto.onet.pl/najdrozszy-mclaren-na-swiecie/ng4lj dostęp dnia 28.05.2014

Published

2015-12-29

Issue

Section

Articles