Knowledge and Governance: a reflection of sustainability from campus to industry
DOI:
https://doi.org/10.29015/cerem.378Słowa kluczowe:
Sustainability, Knowledge, Governance, Stage of Change, perceptionAbstrakt
Aim: The author provides a critical reflection of the questionnaire discussed at the workshop “Methodology for assessing the campus sustainability from the perspective of multi-level antifragility” held in June 2016 at the University of Sonora (Hermosillo, Mexico). This paper poses a reflection of how the sustainability perspective in high level education institutions could define the stage of change of alumni and therefore has an influence on sustainability issues of local companies.
Design / Research methods: In the article, the author applies ideas and reflections regarding the research questionnaire discussed at the workshop “Methodology for assessing the campus sustainability from the perspective of multi-level antifragility” held in June 2016 at the University of Sonora (Hermosillo, Mexico) to sustainability issues in local companies.
Conclusions / findings: Universities have great responsibility in preparing students for applying principles of sustainability into business practice. In particular regarding the complexity of the world, where knowledge can be applied in a quickly changing environment. University staff and students can have a completely different view on the existence of different fragilities.
Originality / value of the article: The article provides critical feedback on an innovative approach towards research on campus sustainability in the context of application to business practice.
Bibliografia
Doppelt B. 2010, The power of sustainable thinking: "How to create a positive future for the climate, the planet, your organization and your life" (Kindle Locations 9-10), Taylor and Francis, New York, Kindle Edition.
Flores Borboa V.S. 2016, Cleaner production in a manufacture facility, a case of study [Unpublished work].
Freeman H.M. 1995, Pollution prevention handbook, Mc-Graw Hill, New york.
Mossalama A., Arafa M. 2015, Governance model for integrating organizational project management (OPM) with corporate practices, “HBRC Journal”, Available <http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1687404815000589> 2015, Vol. 3 [26.10.2016].
United Nations 2015, Sustainable development knowledge platform. Sustainable development goals, https://sustainabledevelopment.un.org/?menu=1300 [23.10.2016].
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Autor przenosi nieodpłatnie na Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu , bez ograniczeń terytorialnych, majątkowe prawa autorskie do tego utworu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych ( Dz.U. 1994, Nr 24, poz. 83 ze zm. )na zasadzie wyłączności, tj. prawo do:
a) wyłącznego używania i wykorzystania utworu w dowolnej działalności przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu, w szczególności w działalność Biblioteki Cyfrowej uruchomionej przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu
b) wytwarzania, utrwalania i zwielokrotniania egzemplarzy utworów wszelkimi technikami, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, w szczególności ich zwielokrotniania poprzez dokonywanie zapisów na płytach typu CD,
c) zamieszczenia wybranych fragmentów utworu w celach promocyjnych w publikacjach, materiałach promocyjnych, w sieci Internet oraz sieciach wewnętrznych typu Intranet Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu,
d) wprowadzania utworu do pamięci komputera Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu,
e) kopiowania i powielania utworu w technologiach fotomechanicznych lub innych znanych w dniu zawarcia umowy (fotokopie, kserokopie itp.),
f) przetworzenia dzieła na formę elektroniczną i nieograniczonego rozpowszechniania w sieci Internet.