Reflections on the questionnaire at the workshops: Methodology for assessing the cam-pus sustainability from the perspective of multi-level antifragility
DOI:
https://doi.org/10.29015/cerem.315Słowa kluczowe:
Szkolnictwo wyższe, niż demograficzny, otoczenie zewnętrzneAbstrakt
Cel: Autor przedstawia krytyczne przemyślenia dotyczące dyskusji nad kwestionariuszem, która odbyła się podczas warsztatów pt. “Methodology for assessing the campus sustainability from the perspective of multi-level antifragility” przeprowadzonych w piątek 13 maja 2016 roku na WSB we Wrocławiu. Celem artykułu jest postawienie diagnozy obecnej sytuacji szkolnictwa wyższego w Polsce oraz zaproponowanie kierunku zmian, jakie musiałyby nastąpić w przyszłości, by umożliwić jego dalsze przetrwanie i rozwój o charakterze projakościowym.
Układ / Metody badawcze: W artykule przedstawiono osobiste refleksje autora dotyczące zawartości kwestionariusza badawczego w kontekście problemu funkcjonowania szkolnictwa wyższego w Polsce.
Wnioski / wyniki: Autor wybrał najważniejsze jego zdaniem zagadnienia dostępne w formularzu omawianym na warsztatach w ramach projektu badawczego. Głównym wnioskiem wynikającym z prowadzonych rozważań wydaje się być pilna potrzeba zmian w szkolnictwie wyższym wymuszonych coraz bardziej dynamicznie rozwijającym się otoczeniem zewnętrznym. Szkolnictwo wyższe sprostać musi wyzwaniom pojawiającym się wraz z malejącą liczbą studentów, będącą pokłosiem kryzysu demograficznego w Polsce.
Oryginalność / wartość artykułu: Artykuł przedstawia krytyczną opinię na temat innowacyjnego podejścia do badań nad zrównoważonego rozwoju kampusu.
Bibliografia
• Dzieci w Polsce w 2014 roku. Charakterystyka demograficzna. GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY. DEPARTAMENT BADAŃ DEMOGRAFICZNYCH I RYN-KU PRACY. Warszawa 2015., http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ludnosc/ludnosc/dzieci-w-polsce-w-2014-roku-charakterystyka-demograficzna,20,1.html, 2016-09-23
• Szkoły wyższe i ich finanse w 2014 r., s. 30, 2016-06-14. Główny Urząd Statystycz-ny. ISSN 1506-2163
• Wilkin J., FINANSOWANIE SZKÓŁ WYŻSZYCH ZE ŚRODKÓW PUBLICZ-NYCH – STUDIA, ANALIZY I PROPOZYCJE ROZWIĄZAŃ SYSTEMO-WYCH: wybrane założenia i wnioski z raportu (KRASP i FRP), http://www.rgnisw.nauka.gov.pl/g2/oryginal/2015_10/8d1892a0f5172f8688fbf3cda5459760.pdf, 2016-09-23
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Autor przenosi nieodpłatnie na Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu , bez ograniczeń terytorialnych, majątkowe prawa autorskie do tego utworu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych ( Dz.U. 1994, Nr 24, poz. 83 ze zm. )na zasadzie wyłączności, tj. prawo do:
a) wyłącznego używania i wykorzystania utworu w dowolnej działalności przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu, w szczególności w działalność Biblioteki Cyfrowej uruchomionej przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu
b) wytwarzania, utrwalania i zwielokrotniania egzemplarzy utworów wszelkimi technikami, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, w szczególności ich zwielokrotniania poprzez dokonywanie zapisów na płytach typu CD,
c) zamieszczenia wybranych fragmentów utworu w celach promocyjnych w publikacjach, materiałach promocyjnych, w sieci Internet oraz sieciach wewnętrznych typu Intranet Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu,
d) wprowadzania utworu do pamięci komputera Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu,
e) kopiowania i powielania utworu w technologiach fotomechanicznych lub innych znanych w dniu zawarcia umowy (fotokopie, kserokopie itp.),
f) przetworzenia dzieła na formę elektroniczną i nieograniczonego rozpowszechniania w sieci Internet.