ZARZĄDZANIE CZASEM WOLNYM A ZACHOWANIA POLSKICH KONSUMENTÓW NA RYNKU FITNESS – CASE STUDY

Autor

  • Paula Pestka Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu

DOI:

https://doi.org/10.29015/cerem.248

Słowa kluczowe:

usługi fitness, rekreacja, zachowania konsumentów, zarządzanie czasem wolnym

Abstrakt

Artykuł jest próbą przedstawienia trendów na rynku wolnego czasu, obserwowanych w ostatniej dekadzie w Polsce. Opisane w artykule badanie empiryczne, przeprowadzone w formie case study, ma na celu wstępne scharakteryzowanie zachowań konsumentów rynku fitness: ich motywacji do korzystania z usług oraz kryteriów, którymi kierują się, wybierając konkretny obiekt. Istotą pracy jest wskazanie potrzeby przeprowadzenia globalnych badań dotyczących oczekiwań i motywów, jakimi kierują się konsumenci na rynku fitness, który staje się coraz ważniejszym ogniwem w sektorze usług związanych z zagospodarowywaniem czasu wolnego.

Bibliografia

Clarizio E. (1977), Christliche Ausbildung zum Tourismus, Pastoral Information XV, Bonn.

Duhigg Ch. (2013), Siła nawyku, Warszawa, PWN.

EU Physical Activity Guidelines, 2008, EU Working Group Sport and Health, http://ec.europa.eu/sport/what-we-do/doc/health/pa_guidelines_4th_consolidated_draft_en.pdf [dostęp: 22.04.2013].

Gronau N. (2014), The European Health & Fitness Market, EHFA/Deloitte, http://www.ehfa.eu.com/sites/ehfa.eu.com/files/events/EHFF/Niels%20Gronau.pdf [dostęp: 15.08.2014].

Kucharczyk K., Branża fitness z potencjałem, „Rzeczpospolita”, http://ekonomia.rp.pl/artykul/937061 [dostęp: 27.09.2012].

Marshall C., Rossman G. (1989), Designing qualitative research, CA, Sage Newbury Park.

Smyczek S., Sowa I. (2005), Konsument na rynku. Zachowania, modele, aplikacje, Warszawa, Diffin,.

TNS OBOP (2011), Jak Polacy dbają o serce, Warszawa.

Wolny M., Kluby w Polsce – jaki profil dominuje? „Body Life” 2010, Warszawa, Health and Beauty Media.

Pobrania