ZARZĄDZANIE CZASEM WOLNYM A ZACHOWANIA POLSKICH KONSUMENTÓW NA RYNKU FITNESS – CASE STUDY
DOI:
https://doi.org/10.29015/cerem.248Słowa kluczowe:
usługi fitness, rekreacja, zachowania konsumentów, zarządzanie czasem wolnymAbstrakt
Artykuł jest próbą przedstawienia trendów na rynku wolnego czasu, obserwowanych w ostatniej dekadzie w Polsce. Opisane w artykule badanie empiryczne, przeprowadzone w formie case study, ma na celu wstępne scharakteryzowanie zachowań konsumentów rynku fitness: ich motywacji do korzystania z usług oraz kryteriów, którymi kierują się, wybierając konkretny obiekt. Istotą pracy jest wskazanie potrzeby przeprowadzenia globalnych badań dotyczących oczekiwań i motywów, jakimi kierują się konsumenci na rynku fitness, który staje się coraz ważniejszym ogniwem w sektorze usług związanych z zagospodarowywaniem czasu wolnego.Bibliografia
Clarizio E. (1977), Christliche Ausbildung zum Tourismus, Pastoral Information XV, Bonn.
Duhigg Ch. (2013), Siła nawyku, Warszawa, PWN.
EU Physical Activity Guidelines, 2008, EU Working Group Sport and Health, http://ec.europa.eu/sport/what-we-do/doc/health/pa_guidelines_4th_consolidated_draft_en.pdf [dostęp: 22.04.2013].
Gronau N. (2014), The European Health & Fitness Market, EHFA/Deloitte, http://www.ehfa.eu.com/sites/ehfa.eu.com/files/events/EHFF/Niels%20Gronau.pdf [dostęp: 15.08.2014].
Kucharczyk K., Branża fitness z potencjałem, „Rzeczpospolita”, http://ekonomia.rp.pl/artykul/937061 [dostęp: 27.09.2012].
Marshall C., Rossman G. (1989), Designing qualitative research, CA, Sage Newbury Park.
Smyczek S., Sowa I. (2005), Konsument na rynku. Zachowania, modele, aplikacje, Warszawa, Diffin,.
TNS OBOP (2011), Jak Polacy dbają o serce, Warszawa.
Wolny M., Kluby w Polsce – jaki profil dominuje? „Body Life” 2010, Warszawa, Health and Beauty Media.
Pobrania
Numer
Dział
Licencja
Autor przenosi nieodpłatnie na Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu , bez ograniczeń terytorialnych, majątkowe prawa autorskie do tego utworu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych ( Dz.U. 1994, Nr 24, poz. 83 ze zm. )na zasadzie wyłączności, tj. prawo do:
a) wyłącznego używania i wykorzystania utworu w dowolnej działalności przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu, w szczególności w działalność Biblioteki Cyfrowej uruchomionej przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu
b) wytwarzania, utrwalania i zwielokrotniania egzemplarzy utworów wszelkimi technikami, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, w szczególności ich zwielokrotniania poprzez dokonywanie zapisów na płytach typu CD,
c) zamieszczenia wybranych fragmentów utworu w celach promocyjnych w publikacjach, materiałach promocyjnych, w sieci Internet oraz sieciach wewnętrznych typu Intranet Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu,
d) wprowadzania utworu do pamięci komputera Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu,
e) kopiowania i powielania utworu w technologiach fotomechanicznych lub innych znanych w dniu zawarcia umowy (fotokopie, kserokopie itp.),
f) przetworzenia dzieła na formę elektroniczną i nieograniczonego rozpowszechniania w sieci Internet.