SOCIAL MEDIA JAKO OBSZAR KOMUNIKACJI W USŁUGACH FITNESS

Autor

  • Agnieszka Dejnaka Wyższa Szkołą Bankowa we Wrocławiu

DOI:

https://doi.org/10.29015/cerem.246

Słowa kluczowe:

social media, fitness, Internet, content marketing, wirtualna społeczność

Abstrakt

Publikacje Hoffman i Novaka (Hoffman, Novak 1996: 66) wskazywały już na wpływ zmian w komunikacji poprzez Internet (komunikacji wielu-do-wielu) oraz dynamicznego rozwoju Internetu na zmiany w zachowaniach konsumentów. Sam rozwój Internetu i technologii informacyjnej, według R.V. Kozinets, zdeterminował powstanie wirtualnych społeczności, w tym konsumenckich, które stanowią „grupy e-konsumentów, których interakcje online są oparte na wymianie informacji, entuzjazmie oraz wiedzy na temat doświadczeń konsumpcyjnych” (Kozinets 1999: 254; Bickart, Schindler 2001). Usługi fitness, budując swoją markę poprzez social media, powinny w odpowiedni sposób zarządzać zawartością komunikatów promocyjnych i informacyjnych – tak, aby zwiększyć zaangażowanie odbiorców, budować społeczność skupioną wokół marki. Celem artykułu jest scharakteryzowanie social mediów jako kanału komunikacji, zaprezentowanie najlepszych praktyk dotyczących komunikacji usług fitness przez social media oraz wskazanie najlepszych, zdaniem Autorki, sposobów budowania interakcji z odbiorcami usług fitness.

Bibliografia

Hour Fitness:https://www.facebook.com/24HourFitness?fref=ts (access 18.01.2015);

Athlinks: http://www.athlinks.com/Race/Event/?raceid=62844&courseid=0(access 18.01.2015).

Aplikacje fitness w Polsce: https://www.endomondo.com/, https://www.runtastic.com/pl, http://runkeeper.com/, http://www.6weidera.com/, http://www.androido.pl/kardiograf-cardiograph-zmierz-rytm-serca/ (access 18.01.2015).

Bagozzi R.P., Dholakia U.M. (2002), Intentionalsocialaction in virtualcommunities. Journal of Interactive Marketing, 16 (2)/.

Bell D. (2001), AnIntroduction to Cyberculture, London−New York, s. 47 oraz http://networkeddigital.com/2010/04/17/definicja-social-media/ (dostęp: 20. 12.2014).

Bickart B., Schindler R.M. (2001), Internet forums as influentialsources of consumerinformation, Journal of Interactive Marketing, 15 (3).

CrossFit : https://www.facebook.com/crossfit?fref=ts (access 18.01.2015).

Equinox:https://www.facebook.com/games/equinoxfitness/?fbs=1101&fref=ts (access 18.01.2015).

Evans L.L. (2010), Social Media Marketing. QUE Publishing, New York.

Fitocracy: https://www.fitocracy.com/( access 18.01.2015).

Hoffman D.L., Novak Th. P. (1996), Marketing in hypermediacomputer-mediatedenvironments: conceptualfoundations, Journal of Marketing, 60.

Joshi A. (2007), Web 2.0 Mining: AnalyzingSocial Media, In Proceedings, Proceedings of the NSFSymposium on NextGeneration of Data Mining and Cyber-Enabled Discovery for Innovation.

Kozinets R.V. (1999), E-tribalized marketing? The strategicimplications of virtualcommunities of consumption, European Management Journal, 17 (3), p. 254.

MyFitnessPal: http://www.myfitnesspal.com/( access 18.01.2015).

Nike Training Club: https://www.facebook.com/games/nike_trainingclub/?fbs=1101&fref=ts (access 18.01.2015).

Raport Social Media 2011, Internet Standard:

http://www.internetstandard.pl/news/365447/Internet.Standard.prezentuje.raport.Social.Media.2011.html (access 14. 12.2014).

Safko L. (2010), The Social Media Bible, John Wiley& Sons, New Yersey, s. 176−177.

Seda C. (2008), Sprzedaż online, Helion, Gliwice.

Smektała T. (2006), Public relations w Internecie, Wydawnictwo Astrum, Wrocław, s. 148.

Social media: http://www.europae.pl/biznes/artykuy/338-social-media-portale-spoecznociowe-web-20 (access 02.10.2013).

Social media: http://socialmedia.pl/tag/social-media-definicja/ (access 02.12.2014).

SoulCycle : https://www.facebook.com/pages/SoulCycle/64759509591?fref=ts (access 18.01.2015).

Strava: http://www.strava.com/( access 18.01.2015).

Sterne J. (2010), Social Media Metrics. How to measure and optimizeyour marketing investment, J. Wiley&Sons, New Jersey.

Treadaway Ch., Smith M. (2010), Godzina dziennie z Facebook marketingiem, Helion, Gliwice.

Weinberg T. (2009), The New CommunityRules. Marketing in the Social Media, OʼReilly, Cambridge.