Problematyka rangowania w procesach zarządzania na tle doświadczeń praktycznych
DOI:
https://doi.org/10.29015/cerem.210Słowa kluczowe:
priorytety, rangi, rangowanie, techniki organizatorskieAbstrakt
Przedmiotem opracowania jest problematyka rangowania w zarządzaniu. Autor przybliża analizuje znaczenie ustalania priorytetów w zarządzaniu oraz opisuje i ocenia wybrane techniki rangowania, ilustrując to przykładami praktycznymi. W części końcowej opisane są wybrane aspekty analizowania wyników rangowania. Rozważania są ilustrowane przykładami praktycznymi.Bibliografia
Anderson N.R., West M.A., Measuring Climate for Work Group Innovation: Development and Validation of the Team Climate Inventory, Journal of Organizational Behavior, Vol. 19, 1998
Crum L.W., Analiza wartości, PWE Warszawa 1973
Ćwiklicki M., Obora H., Metody TQM w zarządzaniu firmą. Praktyczne przykłady zastosowań, Poltext Warszawa 2009
wykresy Pareto w: Ćwiklicki M., Obora H., Metody TQM w zarządzaniu firmą. Praktyczne przykłady zastosowań, Poltext Warszawa 2009 s. 66-70
Koch. R., Zasada 80/20, Medium, Konstancin-Jeziorno 2003
Koch R., Sposób na życie, Medium, Konstancin-Jeziorno 2005
LeBreton J.M., Senter J.L., Answers to 20 Questions About Interrater Reliability and Interrater Agreement, Organizational Research Methods, Vol. 11, No. 4., 2008, s. 815-852
Lisiecki M., Martyniak Z., Analiza wartości organizacji, KiW Warszawa 1981, s. 65-68
Martyniak Z: Organizacja i zarządzanie: 70 problemów teorii i praktyki, Wydawnictwo Antykwa, Kraków 2001
Schneider B., Ehrhart M.G., Macey W.H., Organizational Climate and Culture, Annual Review Psychology, Vol. 64, 2013, s. 363-369
Wudarzewski Wł., Problemy metodyczne budowy i modyfikacji tablic kompetencyjnych, Praca Doktorska, AE. Wrocław 1985
Wudarzewski Wł., System celów jako wyznacznik sukcesu w zarządzaniu, PN AE Wrocław 1999a nr 823, s. 64-70
Wudarzewski Wł. 1999b, Wybrane problemy budowy i analizy systemy celów strategiczno-taktycznych
- doświadczenia praktyczne, w : Krupski R. (red), Współczesne problemy teorii i praktyki zarządzania strategicznego, PN WWSZiP, Wałbrzych 1999, s. 143-155
Wudarzewski Wł, Możliwości wykorzystania socjogramu w zarządzaniu zmianami, PN AE Wrocław nr 842/2000a, s. 359-368
Wudarzewski Wł., Metodyka wypracowania celów na tle doświadczeń praktycznych, PN AE Wrocław nr 864/2000b, s. 174-183
Wudarzewski Wł. Formalizacja i dokumentacja organizacyjna w: M. Przybyła (red): Organizacja i zarządzanie,. Podstawy wiedzy menedżerskiej, AE Wrocław 2003a, s. 206-236
Wudarzewski Wł., Problemy metodyczne budowy systemów kompetencji funkcjonalnych, PN AE Wrocław nr 969/2003b, s. 377-386.
Wudarzewski G., Praktyczne sposoby rangowania celów na przykładzie Firmy ZK w: Dworak J., Falencikowski T. (red.), Cele i uwarunkowania funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw, PN WSB Gdańsk 2009, s. 37-48
Wudarzewski Wł., Problemy metodyczne budowy systemów kompetencji funkcjonalnych. Wrocław: PN AE Wrocław nr 969/2003b s. 377-386
Wudarzewski Wł. (red), Instrumentarium zarządzania, Manual WSB Wrocław 2013 (dokumentacja wewnętrzna WSB)
LeBreton J.M., Senter J.L., Answers to 20 Questions About Interrater Reliability and Interrater Agreement, Organizational Research Methods, Vol. 11, No. 4., 2008, str. 815-852 i literatura tam wskazana
Schneider B., Ehrhart M.G., Macey W.H., Organizational Climate and Culture, Annual Review Psychology, Vol. 64, 2013, str. 363-369;
West M.A., Anderson N.R., Measuring Climate for Work Group Innovation: Development and Validation of the Team Climate Inventory, Journal of Organizational Behavior, Vol. 19, 1998
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Autor przenosi nieodpłatnie na Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu , bez ograniczeń terytorialnych, majątkowe prawa autorskie do tego utworu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych ( Dz.U. 1994, Nr 24, poz. 83 ze zm. )na zasadzie wyłączności, tj. prawo do:
a) wyłącznego używania i wykorzystania utworu w dowolnej działalności przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu, w szczególności w działalność Biblioteki Cyfrowej uruchomionej przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu
b) wytwarzania, utrwalania i zwielokrotniania egzemplarzy utworów wszelkimi technikami, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, w szczególności ich zwielokrotniania poprzez dokonywanie zapisów na płytach typu CD,
c) zamieszczenia wybranych fragmentów utworu w celach promocyjnych w publikacjach, materiałach promocyjnych, w sieci Internet oraz sieciach wewnętrznych typu Intranet Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu,
d) wprowadzania utworu do pamięci komputera Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu,
e) kopiowania i powielania utworu w technologiach fotomechanicznych lub innych znanych w dniu zawarcia umowy (fotokopie, kserokopie itp.),
f) przetworzenia dzieła na formę elektroniczną i nieograniczonego rozpowszechniania w sieci Internet.