Dealerzy motoryzacyjni jako przedsiębiorstwa fraktalne – studium przypadku

Autor

  • Monika Budnik Uniwersytet Wrocławski

DOI:

https://doi.org/10.29015/cerem.114

Słowa kluczowe:

organizacja fraktalna, fraktale, dealerzy motoryzacyjni, autoryzowane przedsiębiorstwa motoryzacyjne, sektor motoryzacji, zarządzanie zespołami

Abstrakt

Artykuł jest rewizją koncepcji organizacji fraktalnej w ujęciu analitycznym. Jest to studium przypadku autoryzowanych  dealerów motoryzacyjnych marki Ford w Polsce tj. przedsiębiorstw zwanych : autoryzowanymi salonami marki. W kontekście sieci fraktali jakimi określane są odrębne podmioty realizujące zadania na rzecz organizacji tekst jest rewizją koncepcji fraktali w perspektywie socjologicznej analizy sieci motoryzacyjnej w odniesieniu do korporacji  Ford Motor Company.

Bibliografia

Castells M. (2011), Społeczeństwo sieci, Wyd. PWN, Warszawa.

Ford H., Crowthe S. (1922), My life and work, Doubleday Page & Company, Garden City-New York.

Gardawski J. (red.) (2009), Polacy pracujący a kryzys fordyzmu, Wyd. Scholar, Warszawa.

Granovetter M. (1995), Economic Action and Social Structure: the Problem of Embeddedness, “American Journal of Sociology”, nr 91 (3).

Konieczny M. (2011), Trzy cele dealerskich stowarzyszeń, „Auto Świat”, nr 2.

Łobos K. (2000), Organizacje sieciowe, w: Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości: koncepcje, modele, metody, red. Perechuda K., Placet, Warszawa.

Nogalski B., Apanowicz J., Rutka R. Czermiński A., Czerska M. (red.) (2002), Zarządzanie organizacjami, Wyd. TNOiK Dom Organizatora, Toruń.

Perechuda K. (2000), Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości: koncepcje, modele, metody, Wyd. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.

Szostkiewicz S. (1961), Struktura społeczna Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu, Instytut Filozofii i Socjologii, Wyd. PAN, Łódź-Warszawa.

Magazyn Auto Świat (2011), Wielki test salonów, nr 24.

Warnecke H.J. (1999), Rewolucja kultury przedsiębiorstwa: przedsiębiorstwo fraktalne, Wyd. Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości i PWN, Warszawa.

Pobrania

Numer

Dział

Artykuły