THE USE OF MODERN MOBILE APPLICATIONS IN MAKING LEISURE SERVICES MORE ATTRACTIVE
DOI:
https://doi.org/10.29015/cerem.245Keywords:
Marketing, leisure services, recreation, a mobile application, mobile devicesAbstract
The paper aims to present mobile applications from the perspective of their definitions, their types, potential development directions in the Polish market. Mobile applications are created for smart phones or tablets. According to various research, smart phones support traditional phones in Poland and are of greater and greater importance. They are not only used for voice communication but for sending text messages, they play the role of an organizer or a small computer. Today a mobile phone is the main carrier of information to and from the environment. The paper describes selected applications and indicates ways they can contribute to attract and keep customers of leisure services. The method of analyzing existing technical solutions in mobile applications was applied. The paper reviews and presents selected mobile applications in leisure services market showing their advantages and disadvantages. The conclusions formulated may be useful to leisure companies which today think about developing their own offer using possibilities of mobile devices.References
AMA - American Marketing Association (AMA), http://www.marketing-dictionary.org/, [dostęp: 20.10.2014]
Antyapps , „Pomocnik Wędkarza” z prawdziwego zdarzenia [Android], http://antyapps.pl/pomocnik-wedkarza-z-prawdziwego-zdarzenia-android/ [dostęp: 20.01.2015]
Apple oficjalny serwis internetowy, Historyczny rekord: 50 miliardów pobrań z serwisu Apple App Store, http://www.apple.com/pl/pr/library/2013/05/16Apples-App-Store-Marks-Historic-50-Billionth-Download.html [dostęp: 20.10.2014]
Aplikacje Sport & Fitness (2013), Wydawnictwo MitMedia i Time4Mob,
Biegun P., Poradnik Startupowca. Tworzymy aplikację mobilną: Od czego zacząć, http://mamstartup.pl/poradnik/5003/tworzymy-aplikacje-mobilna-od-czego-zaczac, [dostęp: 20.10.2014]
Brzozowska-Woś M. (2012), Quick response code w komunikacji marketingowej, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 703,
Chip, Mobilne aplikacje to prawdziwa bonanza, http://www.chip.pl/news/wydarzenia/statystyka/2014/02/mobilne-aplikacje-to-prawdziwa-bonanza, [dostęp: 20.10.2014]
Chip, Android zdominował rynek mobilny, http://www.chip.pl/news/oprogramowanie/systemy-operacyjne/2014/08/android-zdominowal-rynek-mobilny [dostęp: 20.01.2015]
Czerniak M., Aplikacje mobilne – hybrydowe czy natywne, http://mohi.to/aplikacje-mobilne-hybrydowe-czy-natywne/ [dostęp: 20.10.2014]
FND, Aplikacje mobilne – szare komórki Twojej komórki, http://edukacja.fdn.pl/92d622f2-88c9-4141-8a2e-9903d651092e/Extras/aplikacje-mobilne.pdf [dostęp: 20.10.2014]
Generation Mobile 2014, III edycja, sierpień 2014
IAB Polska (2014), Perspektywy rozwojowe - Mobile Online W Polsce,
Jestem.mobi (2014), Marketing mobilny w Polsce 2013/2014,
Kachniewska M. (2014), Wpływ digitalizacji kanałów dystrybucji na strukturę rynku usług pośrednictwa turystycznego, e-mentor, nr 1 (53),
Kall J. (2014), Wykorzystanie smartfonów w komunikacji marketingowej [w:] MEDIA i nowe sposoby komunikacji rynkowej a etyka, PWE
Konkol S. (2010), Marketing mobilny, Helion,
Królewski J., Sala P. (red) (2014), E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, PWN, Warszawa
Kreft P. (2013), Ilość pobranych aplikacji mobilnych w tym roku przekroczy... 100 mld!, Komputer Świat, wydanie z dn. 21.09.
Life in Mobile, http://mobilecardcastpl.wordpress.com/slowniczek-pojec-mobilnych/ [dostęp: 20.10.2014]
Nogieć J. (2014), Fotokody - chwilowa moda czy narzędzie łączące z cyberprzestrzenią, Instrumenty, Trendy Strategie. Marketing Przyszłości, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 825,
Piechota N. (2014), Lokalizacyjna aplikacja mobilna jako narzędzie badań ruchu turystycznego w miastach, Studia Oeconomica Posnaniensia, vol. 2, no. 1 (262),
Porębska-Miąc T. (2010), Wykorzystanie technologii mobilnych w zarządzaniu relacjami z klientem, AE Katowice,
Sznajder A. (2013), Wpływ mobilnej technologii informacyjnej na działalność marketingową przedsiębiorstw, Gospodarka Narodowa, nr 7-8
Sznajder A. (2014), Technologie mobilne w marketingu, Wolters Kluwer, Warszawa,
Tasner M. (2011), Blitzmarketing. Praktyczny przewodnik po narzędziach WEB 3.0, Wolters Kluwer, Warszawa
Wanat T. (2014), Różnice między kobietami a mężczyznami w zakresie akceptacji i wykorzystania technologii mobilnych do zakupów w Internecie [w:] MEDIA i nowe sposoby komunikacji rynkowej a etyka, PWE
Downloads
Issue
Section
License
The aim of CEREM is to make scientific work available in accordance with the principle of open access. The rules mentioned below are important, as they enable CEREM and its publisher, the WSB Merito University in Wroclaw, to distribute the scientific work to a wide public while complying with specific legal requirements, at the same time protecting the rights of the authors.
The author transfers to the WSB Merito University in Wroclaw, free of charge and without territorial limitations, with all proprietary copyrights to the said piece of work in the understanding of the act of 4th February 1994 on copyrights and derivative rights (Journal of Laws of 1994, no. 24, item 83, as amended) on an exclusivity basis, i.e. the rights to:
1. Make the piece of work in question available via the Digital Library established by the WSB Merito University in Wroclaw.
2. Produce, record and reproduce in multiple copies the piece of work using any techniques whatsoever, including printing, reprography, magnetic recording and digital processing, and particularly its reproduction by recording on CDs and similar data carriers,
3. Use fragments of the piece of work for promotional purposes in publications, promotional materials, the Internet and Intranet type networks managed by the WSB Merito University in Wroclaw.
4. Store the piece of work into computer databases managed by the WSB Merito University in Wroclaw.
5. Copy and reproduce the piece of work using photo-mechanic technologies other than those commonly known at the time of the signature hereof (photocopies, Xerox copies etc.),
6. Process the piece of work, transferring it into an electronic form, and distribute it on the Internet without limitations.