The Automotive Dealers as fractal enterprises. A case study

Authors

  • Monika Budnik Uniwersytet Wrocławski

DOI:

https://doi.org/10.29015/cerem.114

Keywords:

fractal organization, fractal, motorization dealer, authorized enterprises of motorization, sector of motorization, team management, synergy, building of corporation net

Abstract

The article is a revision of the concept of fractal organization in an analytical sense. A case study of authorized dealers of Ford Motor Company in Poland is presented. In the context of such a network, fractals are independent objects carrying out tasks for the organization. The approach used is a revision of the sociological perspective on the concept of fractals, with reference to the Ford Motor Company.

References

Castells M. (2011), Społeczeństwo sieci, Wyd. PWN, Warszawa.

Ford H., Crowthe S. (1922), My life and work, Doubleday Page & Company, Garden City-New York.

Gardawski J. (red.) (2009), Polacy pracujący a kryzys fordyzmu, Wyd. Scholar, Warszawa.

Granovetter M. (1995), Economic Action and Social Structure: the Problem of Embeddedness, “American Journal of Sociology”, nr 91 (3).

Konieczny M. (2011), Trzy cele dealerskich stowarzyszeń, „Auto Świat”, nr 2.

Łobos K. (2000), Organizacje sieciowe, w: Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości: koncepcje, modele, metody, red. Perechuda K., Placet, Warszawa.

Nogalski B., Apanowicz J., Rutka R. Czermiński A., Czerska M. (red.) (2002), Zarządzanie organizacjami, Wyd. TNOiK Dom Organizatora, Toruń.

Perechuda K. (2000), Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości: koncepcje, modele, metody, Wyd. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.

Szostkiewicz S. (1961), Struktura społeczna Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu, Instytut Filozofii i Socjologii, Wyd. PAN, Łódź-Warszawa.

Magazyn Auto Świat (2011), Wielki test salonów, nr 24.

Warnecke H.J. (1999), Rewolucja kultury przedsiębiorstwa: przedsiębiorstwo fraktalne, Wyd. Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości i PWN, Warszawa.

Issue

Section

Articles