THE USE OF MODERN MOBILE APPLICATIONS IN MAKING LEISURE SERVICES MORE ATTRACTIVE

Joanna Nogieć

Abstract


The paper aims to present mobile applications from the perspective of their definitions, their types, potential development directions in the Polish market. Mobile applications are created for smart phones or tablets. According to various research, smart phones support traditional phones in Poland and are of greater and greater importance. They are not only used for voice communication but for sending text messages, they play the role of an organizer or a small computer. Today a mobile phone is the main carrier of information to and from the environment. The paper describes selected applications and indicates ways they can contribute to attract and keep customers of leisure services. The method of analyzing existing technical solutions in mobile applications was applied. The paper reviews and presents selected mobile applications in leisure services market showing their advantages and disadvantages. The conclusions formulated may be useful to leisure companies which today think about developing their own offer using possibilities of mobile devices.

Keywords


Marketing; leisure services; recreation; a mobile application; mobile devices

References


AMA - American Marketing Association (AMA), http://www.marketing-dictionary.org/, [dostęp: 20.10.2014]

Antyapps , „Pomocnik Wędkarza” z prawdziwego zdarzenia [Android], http://antyapps.pl/pomocnik-wedkarza-z-prawdziwego-zdarzenia-android/ [dostęp: 20.01.2015]

Apple oficjalny serwis internetowy, Historyczny rekord: 50 miliardów pobrań z serwisu Apple App Store, http://www.apple.com/pl/pr/library/2013/05/16Apples-App-Store-Marks-Historic-50-Billionth-Download.html [dostęp: 20.10.2014]

Aplikacje Sport & Fitness (2013), Wydawnictwo MitMedia i Time4Mob,

Biegun P., Poradnik Startupowca. Tworzymy aplikację mobilną: Od czego zacząć, http://mamstartup.pl/poradnik/5003/tworzymy-aplikacje-mobilna-od-czego-zaczac, [dostęp: 20.10.2014]

Brzozowska-Woś M. (2012), Quick response code w komunikacji marketingowej, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 703,

Chip, Mobilne aplikacje to prawdziwa bonanza, http://www.chip.pl/news/wydarzenia/statystyka/2014/02/mobilne-aplikacje-to-prawdziwa-bonanza, [dostęp: 20.10.2014]

Chip, Android zdominował rynek mobilny, http://www.chip.pl/news/oprogramowanie/systemy-operacyjne/2014/08/android-zdominowal-rynek-mobilny [dostęp: 20.01.2015]

Czerniak M., Aplikacje mobilne – hybrydowe czy natywne, http://mohi.to/aplikacje-mobilne-hybrydowe-czy-natywne/ [dostęp: 20.10.2014]

FND, Aplikacje mobilne – szare komórki Twojej komórki, http://edukacja.fdn.pl/92d622f2-88c9-4141-8a2e-9903d651092e/Extras/aplikacje-mobilne.pdf [dostęp: 20.10.2014]

Generation Mobile 2014, III edycja, sierpień 2014

IAB Polska (2014), Perspektywy rozwojowe - Mobile Online W Polsce,

Jestem.mobi (2014), Marketing mobilny w Polsce 2013/2014,

Kachniewska M. (2014), Wpływ digitalizacji kanałów dystrybucji na strukturę rynku usług pośrednictwa turystycznego, e-mentor, nr 1 (53),

Kall J. (2014), Wykorzystanie smartfonów w komunikacji marketingowej [w:] MEDIA i nowe sposoby komunikacji rynkowej a etyka, PWE

Konkol S. (2010), Marketing mobilny, Helion,

Królewski J., Sala P. (red) (2014), E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, PWN, Warszawa

Kreft P. (2013), Ilość pobranych aplikacji mobilnych w tym roku przekroczy... 100 mld!, Komputer Świat, wydanie z dn. 21.09.

http://www.komputerswiat.pl/nowosci/aplikacje/2013/38/ilosc-pobranych-aplikacji-mobilnych-w-tym-roku-przekroczy-100-mld!.aspx

Life in Mobile, http://mobilecardcastpl.wordpress.com/slowniczek-pojec-mobilnych/ [dostęp: 20.10.2014]

Nogieć J. (2014), Fotokody - chwilowa moda czy narzędzie łączące z cyberprzestrzenią, Instrumenty, Trendy Strategie. Marketing Przyszłości, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 825,

Piechota N. (2014), Lokalizacyjna aplikacja mobilna jako narzędzie badań ruchu turystycznego w miastach, Studia Oeconomica Posnaniensia, vol. 2, no. 1 (262),

Porębska-Miąc T. (2010), Wykorzystanie technologii mobilnych w zarządzaniu relacjami z klientem, AE Katowice,

Sznajder A. (2013), Wpływ mobilnej technologii informacyjnej na działalność marketingową przedsiębiorstw, Gospodarka Narodowa, nr 7-8

Sznajder A. (2014), Technologie mobilne w marketingu, Wolters Kluwer, Warszawa,

Tasner M. (2011), Blitzmarketing. Praktyczny przewodnik po narzędziach WEB 3.0, Wolters Kluwer, Warszawa

Wanat T. (2014), Różnice między kobietami a mężczyznami w zakresie akceptacji i wykorzystania technologii mobilnych do zakupów w Internecie [w:] MEDIA i nowe sposoby komunikacji rynkowej a etyka, PWE




DOI: http://dx.doi.org/10.29015/cerem.245

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright by Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

Wydawca/Publisher:

Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

ul. Fabryczna 29-31
53-609 Wrocław

The Central European Review of Economics and Management

ISSN 2543-9472

eISSN 2544-0365

 

Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu (WSB Research Journal)

ISSN 1643-7772
eISSN 2392-1153