Declared values in the opinion of different generations

Authors

  • Magdalena Murzyn Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
  • Joanna Nogieć Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

DOI:

https://doi.org/10.29015/cerem.141

Keywords:

Baby Boomers, Silver tsunami, generation X, generation Y, generation Z, generation L, generation C, generation, values

Abstract

The article presents definitions of different generations making use of demographical and behavioral criteria. The main goal of article is to present the opinion of different generations about life values. The article presents opinion of generation X and Y but also of generation L and C. The article introduces the results of primary research.

References

Bergh J. van den, Behrer M. (2012), Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?, Warszawa, Samo Sedno.

Borawska-Kalbarczyk K. (2013), „Pokolenie C” w roli studentów – uczenie się w pułapce klikania?, Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe „Człowiek - Media - Edukacja”, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.

grail research 2011, Consumers of Tomorrow, Insights and Observations about Generation Z.

Diepstraten I., Ester P., Vinkenc H. (1999), Talkin’ ’Bout My Generation: Ego and Alter Images of Generations in the Netherlands, “The Netherlands’ Journal of Social Sciences”, Volume 35, nr 2, p. 91-109.

Friedrich R., Peterson M., Koster A., Blum S. (2010), The Rise of Generation C Implications for the World of 2020, Booz & Company.

Moroz M. (2012), Pokolenie Y a interakcja z marką na profilu firmowym (Fan Page’u) w świetle badań empirycznych, „Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą”, Bydgoszcz.

Schawbel D. (2012), Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki, Helion.

Marshall G. (red.) (2005), Słownik socjologii i nauk społecznych, Warszawa, PWN.

Smolbik-Jęczmień A. (2013), Rozwój kariery zawodowej przedstawicieli pokolenia X i Y w warunkach gospodarki opartej na wiedzy, „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy”, Uniwersytet Rzeszowski, nr 36.

Sytek J. (2013), Wiek w projekcie, czyli różnice pokoleniowe w zarządzaniu projektami, DTI Polska.

Traditionalists, Baby Boomers, Generation X, Generation Y (and Generation Z) Working Together, Nowy Jork, United Nations Joint Staff Pension Fund, dostęp: 29.07.2014.

Centrum Badania Opinii Społecznej (2013), Wartości i normy, Warszawa.

Wawer M. (2013), Edukacja pracowników pokolenia Y – nowe potrzeby i rozwiązania, „Edukacja – Technika – Informatyka”, Uniwersytet Rzeszowski.

Gazetapraca.pl 2012, Być czy mieć – pokolenie internautów a praca.

Garnitur kontra klapki, czyli pokolenia X i Y w pracy, http://praca.interia.pl/news-garnitur-kontra-klapki-czyli-pokolenia-x-i-y-w-pracy,nId,976923 dostęp: 23.04.2014.

Hatalska N. b, Generacja L, http://hatalska.com/2011/12/09/generacja-l-infografika/ dostęp: 29.07.2014.

Hatalska N. c, Lanserzy alternatywni, Beauty Queens i in. – „Pokolenie Show Off”, http://hatalska.com/2014/01/08/pokolenie-show-off/ dostęp: 23.04.2014.

Hatalska N. a, Polak A., Generacje C i L, cyfrowi imigranci i tubylcy – o współczesnych e-konsumentach, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/generacje-c-i-l-cyfrowi-imigranci-i-tubylcy-o-wspolczesnych-e-konsumentach# dostęp: 23.04.2014.

Kopeć M., Pokolenie X i Y. Dwa różne światy – jedna drużyna, Treco, http://www.treco.pl/wiedza/artykuly-szczegoly/id/836/page/53/pokolenie-x-i-y-dwa-rozne-swiaty-jedna-druzyna/ dostęp: 23.04.2014.

Lekki M., 3 powody, dla których Pokolenie Y może nie znaleźć pracy, http://www.bankier.pl/wiadomosc/3-powody-dla-ktorych-Pokolenie-Y-moze-nie-znalezc-pracy-3068157.html dostęp 23.04.2014.

Lemański A., Segmentacja klientów według generacji: X, Y, Z oraz baby boomers, http://mensis.pl/podstawy/analityka-webowa/segmentacja-klientow-wedlug-generacji-x-y-z-oraz-baby-boomers/ dostęp: 29.07.2014.

Maciejewicz P., Dwudziesto- i trzydziestoparolatki na garnuszku rodziców, „Gazeta Wyborcza” z dn. 08.02.2014.

Issue

Section

Articles